fredag 19 december 2008

Ikväll eller imorgon redan

I somras fick jag syn på en kvinna som jag gick på kurs med för två decennier sedan. Sedan dess har våra blickar möts några gånger. Idag stannade vi till och redogjorde för de senaste tjugo åren. Drygt fem minuter tog det. Kanske tio. Trevligt var det. Sådana ögonblick känns bra när det lackar mot jul och året ska dra ihop sig. Ah, de känns bra när som.

Jag är ledig från och med nu till dan efter nyårsdan, och ikväll ska jag på fest eller kanske det är imorgon. Jag har försökt få tag på värdinnorna, men icke än så länge. Och vad spelar det för roll? Klackarna slår redan i taket.

Trevlig helg!

3 kommentarer:

Jah Hollis sa...

Hoppas det blir/var en trevlig fest. Och vad skönt att vara ledig så länge.
Inte illa att sammanfatta 20 år på 5-10 minuter. Fast det kanske inte blev så detalj- och nyansrikt. :-)

Eva Nygren sa...

Det är väldigt speciellt när man summerar så. Man kan ofta få en förståelse själv, för vad som varit viktigt. Eller inte. För ibland kan man inte berätta det som är viktigast innerst inne.

Mikael K sa...

Jah, det var smaskens plock med bland annat korvar, paté, hembakat, hemkokat och heminlagat.
Sammanfattningen var utmattande med enbart höjdpunkter, puh!
Nästan som att ha en monolog med sig själv, du har en poäng, Eva.