söndag 11 januari 2009

Mög & skit

Skit också, jag kommer inte att kunna åka till Göteborgs filmfestival det här året heller. Dubbelskit är att Terence Davies dokumentär ”Of time and the city” ska visas, och enligt katalogen har den – trippelskit! - ingen svensk distributör. Davies filmer ska ses på duk. Hans drama ”Distant voices, still lives” är en tragedi, musikal och ett poem på samma gång. Och dessutom film som flödande, fokuserat måleri.

Ytterligare mög är att poeten Inger Christensen avled i veckan. Sedan några månader vandrar jag i hennes ”Alfabet”. Det är mödosamt och avkopplande och ganska ofta virrar jag bort mig. Bloggen Occident skriver fint om Christensen. SR har ett kort program om henne.

Mer skit är att jag bär på någon geggamoja som tjockar till halsen och skruvar till magen. Men jag verkar frisk. Imorgon ny vecka.

3 kommentarer:

Anonym sa...

Tycker det vore bra om du åkte till Göteborg! Du verkar vara i behov av det.
Ordna det!!

Mikael K sa...

Gulligt sagt, Stenstorp. Och det är klart. Jag ska aldrig säga aldrig. Mot väst!

Anonym sa...

Go go go.
Låt inget stoppa dig !!