söndag 21 mars 2010

Guide

För såväl en guido som en guidette går vardagen ut på att träna, sola och vårda det yttre. MTV startar i kväll en serie om tio fantaster. Min fru påpekar att vi människor gör som djuren som slickar sig, sköter om pälsen, gör sig fina och slagkraftiga inför kampen för tillvaron. That's life.

Själv drar jag till gymmet, ger bröstet och ryggen var sin omgång. När jag är färdig, ja, då kan jag väl bara se fram emot att det här är första dagen på resten av mitt liv.

Sedan sjunger jag.

4 kommentarer:

Eva Nygren sa...

Jahadu, så du sjunger du??? Gott. Det hörs ända till Skåne. Jag gymmar också fast har börjat med yoga som komplement. Det är rätt fantastiskt.

Anonym sa...

Det är bra slowmo, man ska slicka sig ! Gymmet motsvarar väl pälsslickeri.
Fö gillar jag att du har hittat min pseudonym.....

Anonym sa...

Det är bra slowmo, man ska slicka sig ! Gymmet motsvarar väl pälsslickeri.
Fö gillar jag att du har hittat min pseudonym.....

Mikael K sa...

Yoyo, yaha, Eva. Än är vägen dit lång för mig.

Mjau, grrr, Guido.