torsdag 16 oktober 2008

Bra att dra

Dagen gick lite snabbare än vanligt så jag bestämde mig för att köra ett tvåtimmars pass spinning för att svettas ut och kunna varva ner. Cyklingen gick så snabbt att jag knappt hann blinka. Det kändes braaaaaaaaaaaaaaaaaaaaa.

När jag kom hem hade jobbet ringt och, nej, det var inga positiva nyheter. Suck.

Grabben har däremot kryat på sig, är feberfri och skolredo. Fredagen ska klaras av och sedan ska jag hålla i mig ordentligt och draaaaaaaaaaaaaaaaaaa lite extra på helgen.

6 kommentarer:

Sånger från nedre botten sa...

Tråktråkiga nyheter i varslens tidevarv eller?

När mitt "löparknä" - som jag fått av cyklingen - lugnat ned sig ska jag också försöka nöta timmar på en motionscykel, tills dess är det benjympa som gäller.

Mikael K sa...

Näe, inget varseltråk, mer av att de digitala ettorna och nollorna började käka upp varandra. Även det väl ett tecken i tiden.

Tålamod är en dygd. Jympa på. Jag lider med dig. Det är ju det där lilla snäppet.

Jag har också fått ett knasigt knä, kanske på grund av glädjen att trampa på Nishikin. Å andra sidan har jag nu blivit av med hälseneontet, som förvisso satt i andra benet men men ...

Anonym sa...

Slow: Visst är det gott att ge järnet och svettas ur. Är oskadad, trots att det blivit en del löpning i sommar. Körde första "vinterlöpningen" igår, innebär löp på band på gym. Är väl sådär, men det finns liksom inte så mycket val, elljusspår är liksom inte aktuellt hörute. Fast en det blev en go uterunda i höstsolen i idag. På helgen funkar fortfarande utelöpet.

Mikael K sa...

Kontakta 5-dagarsorienteringen (eller vad det heter). De kan säkert tipsa om hur du hittar pannband med lampa. Har själv alltid velat ha en sådan. Den ser ju så tuff ut - och dessutom ser du var du springer.

Anonym sa...

5-nättersorienteringen menar du väl. Vem vill se tuff ut i svettoverall??

Mikael K sa...

Ja, jag hade nattmössan på mig.
Tuff eller inte med pannbandslampa. Kanske är det betongfåfänga från min sida. Lutar åt mål frö landsbygden.