onsdag 29 oktober 2008

The one and only

Grabben gillar att lira World of Warcraft och träffar en hel del kompisar genom spelet. En av dem kallar sig för ”There’s only one”. En annan har ”Zlatan” som smeknamn. När de båda inte utkämpar bataljer utan mer umgås ställer de sig ofta bredvid varandra. There’s only one Zlatan, står det då på datorskärmen.

Själv funderar jag över hur många jag just jag har. Speciellt fnular jag efter läsningen av de fina och aningen finurliga recensionerna av Bodil Malmstens nya roman ”Sista boken från Finistère” i DN respektive Svd. Jag tilltalas av frågeställningarna om att just Bodil Malmsten fungerar som berättarjag, men absolut inte den Bodil Malmsten som en gång bott i Finistère och numera huserar i Nantes – i varje fall i romanen.

Igår höjdes ett lån på en miljard fem gånger om. Som en följd av ökningen skenade idag ett av de börsnoterade bolagen. Har det att göra med förtroende? Eller beror det på att det känns lite bättre? Finns svaren i kristallkulan? Vem vet? Only the lonely?


Inga kommentarer: