torsdag 19 mars 2009

Resultat

I går morse skrattade jag vid frukosten. Min fru trodde att jag läste något roligt. Och AMF Pensions vice vd och förre vd skrattar nog hela vägen till banken, men summa summarum bildar deras handlingar ett sorgligt resultat.

I dag hörde jag en story om en andraklasslärare som tycker sig ha problem med tre av sina elever. När det blir dags att testa om klassen uppnår målen ställer magistern problemtrion åt sidan, eftersom de inte ska ”utsättas” för krav och prestation. Så klaras målen. Så behålls skolpengen. Så blir det resultat.

Nu läser jag att på webbtidningen Nyheter 24 bestäms journalisternas löner av läsefrekvensen på deras artiklar. Antalet klick avgör resultatet.

2 kommentarer:

Alla smutsiga detaljer sa...

Men först en god natts sömn och sedan foträta skor... Har ni hört något från långtborta?

Mikael K sa...

En hel del. Toa och mat (givetvis), en bradley vid namn johnson, fantastisk utsikt från bergen och så då nyår samt såklart farbröder, fastrar, kusiner... :)