torsdag 3 september 2009

Stora drag

Har kört racet med mig själv en längre tid och i somras blev jag klar med boken jag hållit på med i två år. Nu börjar nästa process: att komma ut med mina sidor. Har av den och säkert några anledningar till haft det segt med att komma till skott framför datorn på kvällstid som är min bloggtid.

På jobbet i veckan har kommunikation varit en röd tråd i mitt fackliga engagemang. Säkert är det därför jag fastnade för en konversation om en film som grabben snappat upp på ett forum. Den lyder så här:

är alien vs. predator bra eller?
vet inte eller
inte sett den första ens
jo den är hyffsat
handlar om? i stora drag
första alltså predator ska döda alien
ok det va grymt stora drag

Och ja, stora drag är väl bättre än inga svep alls. Jag har för övrigt börjat titta på stillbilder på ett för mig annorlunda sätt. Jag roar mig kungligt och sätter ihop bilder med fraser av olika slag. Här är ett exempel.

Även träden har rytmen i blodet. Kan jag tycka.

5 kommentarer:

Eva Nygren sa...

Spännande sfär du går in i! Och visst har de!

Anonym sa...

Hm, det där låter spännande, mycket spännande.

Jah Hollis sa...

Det låter som om du kan vara något på spåren där.

Eva Nygren sa...

Fast i blodet? Ska det inte vara i saven?

Mikael K sa...

Eva, jo nog borde det vara sav, men jag är lite osäker hur det blir med rytmen då ;)

Precis, Stentorp! Och famlande.

Jah, jo, eller så är det jag som spårats.