tisdag 15 januari 2008

Homer och jag

Eftersom jag tycker så mycket om film tänker jag kolla på TV3 i morgon. Homer Simpson ska nämligen vara filmkritiker under Springfields filmfestival.

För övrigt är Johan Hagelbäcks ”Recensenten” en fantastisk film om en bajsnödig tyckare, som ideligen måste gå på dass och därför missar väsentligheterna i det han ska tycka till om.

Själv har jag för vana att från liggläge kolla på rörliga bilder. Ganska ofta händer det att jag sträcker på mig, sluter ögonen och påbörjar en grymtande serenad. Mitt avslutade förvärv inträffar oftast samtidigt som det odödliga verkets eftertexter rullar över skärmen. ”Vilken kass rulle!” eller ”Den var inte dum.”, är båda vanliga repliker från mig till min fru. ”Eller hur?” är min andra kommentar.

Jag undrar hur Homer gör på TV3 i morgon halv sex.

Inga kommentarer: