söndag 8 juni 2008

Lite mer vuxen

Min fru och jag fick igår höra att tack vare barn så blir jag lite mer vuxen hela tiden. Grabben sa det mellan gårdagens matcher, och jag tackade för passningen och vi såg Prestige sent igår kväll. Den var märkvärdig på så sätt att den handlade om magi och två trollkarlar som utförde illusioner. Men inte bara det: filmen gick ut på att de båda kontrahenterna nummer avslöjades – hela tiden. Det var förtrollande mer än några ögonblick. Att Michael Caine medverkade i en biroll gjorde sitt till.

I morse gjorde grabben ett trick med en gummiboll, som han petade in i handen, och sedan hux flux var den borta. Men så tog han fram den bakom mitt öra. Strax visade han mig hur han gjort, men innan dess bara gapade jag och kände mig som barn på nytt.

Inga kommentarer: