lördag 31 december 2011

Ruta 25

Nästa år ska min fru, grabben och jag käka meze i Beirut. Året därpå hoppas jag att vi ropar ”Tjena, hur är läget?” i Homs i Syrien.

Jag vill gärna att vi någon gång i framtiden återser New York, och en jungfrufärd till Peloponnesos finns på min önskelista. I övrigt står hojen redo. Åtta växlar har jag för att bli glad över och förbannad på vad som händer i världen med värdena och välfärden. Jag tänker använda alla kuggarna, även ettan som jag tidigare .

Jag avslutar det här bloggåret och den här kalendern med en av de bästa filmscenerna från det här århundradet. Spelet och stilen svindlar och modet att gestalta ett problem på det sättet väcker hopp och naturligtvis förtvivlan.

Gott nytt år.



4 kommentarer:

Eva Nygren sa...

Jag såg filmen och var imponerad men också plågad vilket förstås var meningen. Fassbender är verkligen strålande. Vi ska strax gå iväg och se A Dangerous Method som väl inte fått strålande recensioner men som före detta analysand så känns den som ett måste!

Mikael K sa...

Att gå med i A-laget kräver både mod och styrka. Bra jobbat!
Jo, den filmen - eller i varje fall tolkningen av kombon Sigge, Calle och Sabba - lockar.

Eva Nygren sa...

Har beställt Eastern Promises från Love Film som jag har en prenumeration hos. Var tror du man kan få tag i Romares dokumentär?

Mikael K sa...

Mycket nöje. Jag tror att Viggo Mortensen snackar ryska sjäv.

Kolla här: http://www.ingelaromare.se/filmer.html