lördag 3 december 2011

Björkbo


Min fru och jag fortsätter och leta efter ett nytt landet.

När löven fallit ser man plötsligt alla hus, sa min fru och tittade ut från bilen på motorvägen på åkern.

Där mitt på fältet hade en motorbåt dockat och däckat.

Samhället Heby innehöll både det bekanta och främmande. Jag åt pizza Saloniki (vad annars?), min fru mumsade en falafel med bröd och stark sås.

Vi hittade inget nytt bo men blev lite säkrare på vad vi letar efter. Det måste vara nära några av Västmanlands björkar.

3 kommentarer:

Jah Hollis sa...

Jo, ibland tröttnar man på stan, men själv har jag aldrig tagit det steget. Jag är fast i Kirseberg, Malmö.

Mikael K sa...

Jo, Jah. Här i Sumpan är det lika fastvuxet.

Kirseberg. Jag har försäsongsspelat på grusplanen någon gånger mot den lokala klubben. Trevligt men kallt och snorhalt.

Eva Nygren sa...

Ja nära ett fint träd. Det blir bra.