måndag 16 mars 2009

I takt med snön

I stort sett hela lördagen tillbringade jag i en boulehall. Det var Svenska cupen-slutspel och vi i klubben gjorde bra ifrån oss och hamnade på delad femteplats. Kontrasten mellan inomhushallen för kulspel och boendet på lantgård var anslående. Utsikten på söndagsförmiddagen fick mig att smälta i takt med snön.


På gården fanns hästar och får. De senare försökte jag fotografera, men det där med fokus för naturen verkar som förgjort för mig. Där ska i varje fall finnas tre djur. Titta noga.


På vägen hem passerade vi Jönköping och då gick vattnet och himlen ihop. En stund senare for vi förbi ett gäng tallar och där stod säkert ett trettiotal kor och verkade ha det hur mysigt som helst. Jag avundades dem, men vad kan jag göra, människa som jag är?!

4 kommentarer:

Eva Nygren sa...

Prova med att vara komisk. Eller skaffa dig kolik? På bilden ser jag en spindel, en igelkott och en stående ål. Fick jag tre rätt?

Anonym sa...

Anki Bagge? Glömt glasögonen så bilden blev alldeles suddig

Alla smutsiga detaljer sa...

Bo på lantgård? Jag tror jag vet vem som bokade logi :-) Det där är verkligen en boulesjevikerna special!

Mikael K sa...

Eva, det blir fyra rätt. Bonus för "stående".

Stenstorp, kan va eller så tog Anki på sig fel glasögon

Alla, den specialen heter duga och aldrig någonsin har den slagit fel