torsdag 20 mars 2008

Borta bra

Kortfilmen ”En tant försvinner” försvann från tablån och sändes inte idag. Nåja, tids nog går den i repris.

Jag såg irländska ”Once” härom veckan. Den är en minst sagt feelgood-film som brer ut ett mysigt musikaliskt majestät. Den utspelar sig i Dublin men så mycket av staden uppfattade jag inte. Eller så var jag så absorberad av handlingen att jag liksom var på plats och då ser man ju som bekant inte skogen för alla träden.

”Once” har den märkliga egenskapen att den visar hur folk komponerar musik, nynnar fram texter, klinkar på gitarren och följer efter med pianot. Det är otroligt skönt att följa. Det är flow i vardagen. Jag har aldrig varit i Dublin men vill än mer dit nu.

Imorgon är det borta bra som gäller och Visby brygga ska angöras. Skepp ohoj! Eller med andra ord: Glad Påsk.

Inga kommentarer: