fredag 9 maj 2008

Dvd i Burma & reflektion om Mellanöstern

Burmas militära potentater fortfarande är kallsinniga till hjälp från omvärlden skriver Svenska Dagbladet. Sveriges Radio rapporterar att premiärministern, tillika generalen Thein Sein igår delade ut dvd-apparater till drabbade. Jag undrar vad det är för fel med färskvatten och mat, när situationen nu är som den är.

Till frukost åt jag tre rostade smörgåsar; två med ost, en med kaviar, alla med gurka. Samtidigt läste jag DN och noterade att vasse journalisten Göran Rosenberg (läs hans Tankar om journalistik; den inspirerar) varit inne på min blogg och snott inte min utan grabbens reflektion av läget i Mellanöstern. Nja, riktigt så är det inte riktigt. Rosenberg brer ut sig lite mer och är inte så på pricken som jag tycker att grabben är (men så är det ju också grabben jag talar om).

"Två folk sammanbundna i en oupplöslig ödesgemenskap", skriver Rosenberg.
"Araber och israeler kommer att bli ett och samma folk", sa grabben.

Inga kommentarer: