onsdag 28 maj 2008

Passningar inom laget

Går en fackkurs och simmar både rygg och fjäril. Jag har ganska länge haft öppet mål i de här frågorna och vid ett flertal tillfällen har gräsmattan varit nyklippt och nyvattnad och solen skinit. Ändå har jag missat bollen.

Lönekartläggningen medförde många a-ha:n men också pustanden. Några av deltagarna gick av planen inför det kommande jobbet på respektive arbetsplats. En av dem ställde sig vid sidlinjen och jämförde ekonomiska skillnader överlag lag med differenserna mellan män och kvinnor. Då bubblade det inom mig, men ilskan antog en buddhistisk-föräldraaktiga hållning och istället för att höja rösten så talade jag om laget som en enhet, inte enbart en massa individer. Det gick hem. Personen ifråga byttes in och matchen fortsatte.

Igår kväll lirade halva gänget rundpingis. Jag gillar att skruva och ibland kom bollen över nätet, och när den gula runda inte gjorde det drack jag öl.

Jag somnade till en film där Jeremy Irons var vitsminkad och påklistrad långt hår och kom fram till att vissa passningar funkar inte, hur skruvade de än är. En ny kursdag väntar. Dags att hoppa i vattnet.

Inga kommentarer: