torsdag 11 september 2008

Anders eller Andy

Efter en morgonurladdning med undflyende f-ckmän rullade jag då för första gången med mina två hjul, åtta växlar och höj- och sänkbara styre. På gatorna svävade jag fram utan fotbromsar och hade ett lite saligt leende mest hela tiden. Det satte sina spår när jag for förbi folk, för det var väldigt många som log och stannade upp.

Några som dock inte tog notis om mig var ett gåsaled med matsugna gräsänder, som både äntrade och kantade cykelbanan strax innan tomtebacken. Jag kunde inte låta bli att försöka fånga dem på bild. När jag lyfte kameran kom en cyklist i högsta hugg och höll på att giljotinera en av änderna. Så här såg det ut!



Ursäkta, sa hon på cykeln. Jag såg inte att du fotograferade.

Vilken tur att han klarade sig, sa jag och pekade på Anders, Andy eller vad han nu kunde heta.

Så fort cyklisten gett sig av fortsatte ledet att leta mums.

2 kommentarer:

Alla smutsiga detaljer sa...

Hur sjutton hinner du se änder och stanna och fota på väg till jobbet????

Mikael K sa...

Änderna pockade på uppmärksamhet. Jag är en artig sort och stannade.