onsdag 10 september 2008

Det räcker

I senaste avsnittet av tv-serien ”Ashes to ashes” spelades Pop Groups ”We’re all prostitutes” som ett exempel på att en person var en fara för samhället. Jag mindes det inte så. Med låten, alltså. Tvärtom var den en favorit, när det begav sig.

Jag har sådan lust att skrika ”Everyone!!!!!” till idioterna och klåparna som vi släppt in i vårt hem för vårt badrums skull.

Men varför skulle jag gasta något på engelska, när det är fullt tillräckligt med den enkla frasen ”Det räcker”.

Jag har inte lokaliserat Pop Groups vrål men väl Queens tjut.

4 kommentarer:

Anonym sa...

Imponerad !
Dels av det geniala låtvalet (få ingå i dagens speldosa), We´re all prostitutes, men oxå att du lyckades köpa en cykel istället för att slå hantverkaren på käften...

Eva Nygren sa...

Häftig video! Men jag fattar inte det där med Everyone och Det räcker. Något i koden som jag saknar?

Mikael K sa...

Stentorp, inledningen är så fantastisk. Den var skön att tänka på i morse när jag mötte mittihänderna. Senare rullade jag utför på mina två hjul.

Eva, "Everyone" inleder refrängen och "has their price" (om jag minns rätt) fortsätter.
Det räcker är bara min trötthet över hantverkare som stoltserar med sin inkompetens.

Anonym sa...

Hallå!
Såg nu reprisen av "Ashes to ashes". Fattar plötsligt vad du menar med We are all prostitutes...
Serien steg i grader. Rotade fram singeln, redit goa grejer...