måndag 15 september 2008

Au pair

Jaha, nu börjar jag sova kasst, tänkte jag vid tresnåret. Det var tredje natten av fyra som systemet knirrade.

Pigg som en lärka vaggade jag mig till sömns med zapp och ”Son of a gunfighter” på TCM. Framemot fem slocknade jag till pangpang och gnägg och drömde om mord och poesi och var helt enkelt riktigt jävla arg i drömmen, vilket såklart bottnar i mina känslor i verkligheten. Min dag däremot blev riktigt bra.

Jag jobbade igår för att kunna vara hemma imorgon. Jag ska vara au pair till hantverkarna, som röjer i vårt badrum. Idag daddades dem av min fru, som försökte lära dem att räkna. Det gick inget vidare. Det blev fel, fel, fel.

God natt.

4 kommentarer:

Anonym sa...

Det var fullmåne...och bloggvärlden var sömnlös.

Eva Nygren sa...

Det verkar som det går någon sorts mångalenskap i bloggbekantskapskretsen. Eller är man bara trött.

Men du - du verkar vara i konflikt med hantverksvärlden!? Läser de inte din blogg?

Sånger från nedre botten sa...

Ursäkta mig men hur många areal sa du att badrumet var på?

Mikael K sa...

Stenstorp & Eva, lite trött är man. Nu suddar jag bort ... :)

Sånger, en enooooorm yta. 7,38 kvadrat för att vara exakt.