torsdag 21 augusti 2008

Fördelar

En fördel med att ta sig hem i ett skyfall som dagens i huvudstaden är att du är solo på såväl gator som cykelvägar. Det blev ett fint tillfälle för kontemplation. Att trampa sjöblöt är inte alls dumt.

En annan fördel är att jag slipper duscha, om jag nu ens hade tanken på det, så nära till jul som det är.

Nackdelar i ett hällregn finns det gott om. Men till dagens handlingar kan jag lägga att mannen i rött åter stavade, den här gången åt motsatt håll. Röd t-shirt och shorts var hans kostym. Samma snitsiga klädsel bar pingisspelaren Jörgen Persson. På morgonfikat såg jag honom slå en grym forehand och i första set skaffa sig fördel mot Cheung Yuk. Resten är historia och en fantastisk backhand.

2 kommentarer:

Alla smutsiga detaljer sa...

På Stadion, där jag befann mig under skyfallet, såg jag inga fördelar alls med skyfallet!

Mikael K sa...

Torris :)